Ruangan Komen Blog Aku Dah Baru !!

ASSALAMUALAIKUM...

Lama aku tidak update entri. Tiap kali nak update, mesti terasa amat lah malasnya. Selepas entri Cara Mudah Tambahkan FB Likes aku seperti kekeringan idea sebentar. Jadi kali ini aku pun meringankan jari jemari aku untuk menaip di Notepad dan men"copy" "paste" ke ruangan Posting Blogspot.

blogspot.com,blogspot comments,blogspot comment box, threaded comments blogger,komen baru blogspot

Kalau korang pernah datang dan pernah komen di blog aku. Pasti korang perasan yang ruangan komen di blog "Aku Punyer Lah! " ini sudah berubah ke versi threaded comment Blogspot yang baharu. Lebih elegan dan menarik berbanding dengan yang lama. Namun, pada aku tampilan komentar versi Blogspot yang baru ini masih lagi standard dan belum lagi bertaraf professional.

komen blogspot yang baru,threaded comment blogger,komentar blogspot
Ruangan Komen Blog Aku Yang Baru
Kalau kita buat perbandingan, ruangan komen versi Blogspot baru aku ini sudah pun mempunyai button "Reply" dibandingkan dengan dahulu Blogspot cuma ada button "Delete" jer. Tambahan pula, kalau hendak membalas sebarang komen / pertanyaan, aku tidak perlu susah payah lagi tulis @Anon atau yang sewaktu dengannya sebab format komentar baru ini lebih kepada "Threaded Comment" yang memudahkan lagi untuk tuan empunya blog untuk membalas sebarang komen dan pertanyaan. Justeru memudahkan sang penanya untuk mencari jawapan empunya blog apabila dia datang semula kelak.


ruangan komen blogspot yang baharu,komentar baru blog
Ruangan Komen Blog Aku Yang Lama
Jika diperhatikan ruangan komen aku yang lama, ciri-ciri elegan tu tetap ada *perasan la pulak, namun button "Reply" tersebut aku buat sendiri dengan bantuan carian dari Internet.

So, kepada korang yang suka komen tu boleh kasi feedback sikit tak? Mana yang korang lagi suka. Ruangan komen versi lama atau versi baru di blog Aku Punyer Lah! ini? Sebarang feedback yang korang kasi aku dahului dengan ucapan Terima Kasih ^_^

Kalau korang nak tau aku buat macam mana korang boleh rujuk disini : Cara Buat Threaded Comment di Blogger / Blogspot


P/S : Bila kita sakit orang tak kisah..Bila kita ada masalah pun orang tak peduli, tapi bila kita kentut ramai pula yang perhati.... =P


Kalau suka sila klik +1 ye :
Ruangan Komen Blog Aku Dah Baru !! Ruangan Komen Blog Aku Dah Baru !! Reviewed by OH Buletin on 4:49 PM Rating: 5

16 comments:

  1. sbnrnye mmg best kalau ade reply button, senang nak reply..mmg cari pun cm ni..hehee tp dah try..xjadi je hurm

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.tak jadi? dah cuba rujuk kt link yg zul sertakan kat ats tu? zul buat jadi je..cbe cara yang edit tempalate tu..ade 4 kod semuanya..

      Delete
  2. hahah untunglaa. :D tapi macehh sebab FAME jap. jadi model tuu hahaha :D

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. hehehe..tkde la bru mne pun info ni..anyway try la buat komen versi cmni.lebih mudah utk reply..

      Delete
  4. Boleh dicuba pada blog aku yang masih baru..hihi..
    sudi-sudilah datang kat suarakito.blogspot.com

    ReplyDelete

Powered by Blogger.