Sekolah Bakal Ditangguh - Banjir Pantai Timur

BANJIR PANTAI TIMUR 2012 | Ekoran dari banjir yang melanda Pantai Timur baru-baru ini, maka Timbalan Ketua Pengarah Pelajaran (Operasi Pendidikan) Sufa’at Tumin, mengeluarkan kenyataan bahawa sesi persekolahan 2013, yang akan bermula 1 dan 2 Januari 2013 nanti mungkin akan ditangguhkan bagi sekitar kawasan yang dilanda banjir.

banjir 2012,banjir kilat di terengganu,banjir di kuantan,banjir pantai timur
Kita akan tengok keadaan. Tapi setakat ini kita masih belum buat sebarang keputusan kerana ada seminggu lagi sebelum sekolah bermula, mungkin banjir sudah surut dan sekolah dapat berjalan seperti biasa pada masa itu,” katanya dalam laporan Malaysia Digest.

Bagi sesi persekolahan kali ini, Sufa’at berkata Kelantan, Terengganu dan Kedah akan memulakan sesi persekolahannya pada Selasa depan dan berakhir 31 Disember tahun depan, sementara negeri-negeri lain akan bermula Rabu depan dan berakhir 1 Januari 2014. Beliau berkata ia melibatkan sejumlah 205 hari persekolahan termasuk cuti am dan jumlah cuti penggal sebanyak 84 hari.

banjir 2012,banjir kilat di terengganu,banjir di kuantan,banjir pantai timur

Sejumlah 425,665 murid akan memulakan persekolahan Tahun Satu manakala 533,135 lagi akan memulakan persekolahan Tingkatan Satu, menurut pendaftaran setakat ini dan dijangka akan meningkat apabila sesi persekolahan bermula nanti. Katanya lagi, 23 sekolah baru akan beroperasi tahun depan iaitu 14 sekolah rendah, lapan sekolah menengah dan sebuah sekolah sukan di Sabah.




Sumber : Utusan

Quote:
Kesian la kat diorang yang dilanda banjir ni.Harap-harap banjir cepat surut.Aminnn


_____________

Kalau korang dah baca, klik "Like" kat bawah ni ye :
Sekolah Bakal Ditangguh - Banjir Pantai Timur Sekolah Bakal Ditangguh - Banjir Pantai Timur Reviewed by OH Buletin on 3:00 AM Rating: 5

1 comment:

Powered by Blogger.