Tarikh Pilihanraya Umum 13 (PRU13)

Tarikh Pilihanraya Umum 13 (PRU13) | Pasti ramai tertanya-tanya bilakah tarikh sebenar PRU ke 13. Sebelum ini ada yang mengatakan tarikh untuk mengundi adalah pada bulan November dahulu dan tak kurang juga yang mengatakan pilihanraya akan diadakan pada bulan Disember 2012. Walhalnya, sehingga kini PRU13 masih tetap belum terlaksana.

Tarikh Pilihanraya Umum 13 (PRU13), Tarikh Pilihanraya Umum, PRU ke 13, keputusan pilihanraya umum ke 13

Untuk pengetahuan anda, Barisan Nasional sekarang mempunyai kuasa bagi menentukan tarikh tetap Pilihanraya Umum ke 13 (PRU13). Terdapat 2 kumpulan yang terlibat di dalam penentuan tarikh pilihanraya 2013 kali ini.

  • Satu kumpulan mahu Pilihanraya Umum ke 13 diadakan sebelum 30 November 2012 kerana diadakan sesuai dengan tempoh cuti sekolah yang panjang dan cuti perayaan yang tidak mampu “memberikan gangguan “dalam siri kempen di Sabah & Sarawak kelak
  • Manakala kumpulan yang satu lagi, mahu  BR1M 2.0 dilunaskan terlebih dahulu pada Januari 2013 sebelum memanggil pilihanraya umum ke 13.

Bagaimanapun, semakan aku pada tarikh cuti sekolah tahun 2012 dan juga jadual tarikh cuti sekolah tahun 2013 memperolehi satu petanda dimana ada kemungkinan Pilihanraya Umum ke 13 akan diadakan pada tempoh tersebut.

Kebiasaannya, cuti penggal adalah sama. Walaupun tahun berbeza, namun hari bulan sepatutnya sama. Sekiranya berbeza pun cuma sekitar 2-3 hari sahaja. Namun, untuk jadual cuti sekolah 2013, jarak perubahan cuti berlaku agak jauh.

Terdapat juga berita angin mengatakan tarikh untuk mengundi Pilihan Raya Umum ke 13 jatuh pada 16 Mac 2013. Namun sekiranya terdapat sebarang berita, aku akan laporkan disini.



Quote:
Yeah! tak sabar nak mengundi.


_____________

Kalau korang dah baca, klik "Like" kat bawah ni ye :
Tarikh Pilihanraya Umum 13 (PRU13) Tarikh Pilihanraya Umum 13 (PRU13) Reviewed by OH Buletin on 12:56 AM Rating: 5

2 comments:

Powered by Blogger.