Insurans Kenderaan Naik Bermula Hari Ini


kadar insurans kenderaan, kadar insurans naik feb 2013,cara perbaharui insuran kenderaan, insurans kenderaan dinaik kan, harga insurans kenderaan, pekeliling kadar insurans kenderaan,tariff insurans kenderaan 2013
Insurans Kenderaan Naik Bermula Hari Ini | Kadar premium insurans bagi semua jenis kenderaan akan dinaikkan bermula hari ini, 15 Februari 2013.

Maklumat ini diperolehi melalui surat edaran yang dihantar kepada pengendali dan agen-agen insuran bertarikh 7 Februari lalu.

Bagi pemilik kenderaan, mereka akan mulai membayar dengan tarif harga yang baru mulai esok apabila ia dikuatkuasakan sepenuhnya.

Bagi perlindungan pihak ketiga motosikal 100cc dan ke bawah, cadangan kenaikan adalah antara RM1 hingga RM3.50 setahun dan RM1 hingga RM2 untuk perlindungan komprehensif.

Untuk perlindungan pihak ketiga kereta persendirian 1,400cc, kenaikan adalah antara RM6 hingga RM34 setahun untuk empat tahun dan RM7 hingga RM19 untuk perlindungan komprehensif.

Baca Juga : Gambar Gadis 19 Tahun Mati Di Times Square

Surat pekeliling itu turut memberitahu kelulusan kenaikan premium itu telah diluluskan oleh Bank Negara sebelum ini.

Bank Negara pada 26 Februari 2010 telah mengumumkan kenaikan premium insuran secara berperingkat dalam tempoh empat tahun bermula tahun 2001

Sumber: HarakahDaily




Quote:
Naik lagi?


_____________

Sila "Share" info ini bersama rakan anda di Facebook :


BACA JUGA ARTIKEL MENARIK DIBAWAH

Insurans Kenderaan Naik Bermula Hari Ini Insurans Kenderaan Naik Bermula Hari Ini Reviewed by OH Buletin on 12:16 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.