BR1M Akan Diberi Dua Kali Setahun !

BR1M Akan Diberi Dua Kali Setahun! | Kerajaan Malaysia bercadang untuk memberi agihan pembayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada penerima yang layak sebanyak dua kali dalam setahun bermula tahun 2014 nanti.

gambar logo br1m, br1m 3.0, br1m, bantuan rakyat 1malaysia, bajet 2014, br1m 2014, pemberian bantuan rakyat 1malaysia golongan muda, br1m malaysia, bantuan rakyat 1 malaysia dua kali, nilai br1m 2014, nilai pemberian bantuan rakyat 1malaysia 2014

Menurut Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, iaitu Menteri Kewangan Kedua berkata kaedah penyaluran BR1M juga mungkin akan dibuat melalui trannsaksi terus kepada akaun bank penerima.

Langkah itu bertujuan menggalakkan penerimanya melakukan perbelanjaan berdasarkan keperluan semasa, sekali gus menggalakkan perbelanjaan berhemah.

“Kerajaan sedang melihat kemungkinan melakukan agihan pembayaran BR1M sebanyak dua kali setahun mulai tahun depan dan bukannya sekali gus seperti diamalkan sejak ia diperkenalkan.

Turut difahamkan bahawa nilai pemberian BR1M juga akan dinaikan.

Sementara itu, Husni berkata, sejajar dengan pelaksanaan dasar rasionalisasi subsidi baru-baru ini, kerajaan juga sedang meneliti model bantuan terbaik bagi membantu golongan yang mempunyai pendapatan bulanan keluarga RM4,000 sehingga RM5,000.


Quote:
harap-harap dapat lah BR1M nanti


_____________

Sila "Share" info ini bersama rakan anda di Facebook :


BACA JUGA ARTIKEL MENARIK DIBAWAH

BR1M Akan Diberi Dua Kali Setahun ! BR1M Akan Diberi Dua Kali Setahun ! Reviewed by OH Buletin on 8:22 AM Rating: 5

4 comments:

  1. Salam 1 malaysia, terima kasih pada DS Najib Tun Razak, saya salah seorang rakyat malaysia yang tak Bekerja a.k.a. mengganggur amat mengharapkan BR1m ni. Sehubungan dengan itu, saya meminta ianya diberikan setiap bulan mulai tahun depan dengan bayaran sebanyak rm 1,400 setiap bulan.
    Dengan duit 400 itu boleh dijadikan ansuran kereta dan RM 1,000 itu untuk belanja harian saya. Saya dah berusia 40th. dah tak larat nak kerja.
    Sekian terima kasih banyak pada Dato Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul punye senang ko ye....!!!

      Delete
    2. makan gaji buta je lar ko ni. . .

      Delete
  2. hahaha. . . .senang2 je. . .klau macam tu aku pn xyah keja. . . .haiph tuih btl ko. . .

    ReplyDelete

Powered by Blogger.