Hot! Harga Minyak Ron95 Naik 20sen

Hot! Harga Minyak Ron95 Naik 20sen | Desas desus kenaikan harga minyak mula terdengar pada awal bulan ini, dan akhirnya, Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak telah pun mengumumkan isu itu hari ini.

kenaikan harga minyak ron9, harga minyak naik lagi, kenaikan harga minya ron97, harga minyak naik, subsidi bahan api, najib umum kenaikan harga minyak, harga minyak naik 20sen, minyak naik harga, harga minyak naik, jumlah pemberian br1m, br1m 4.0

Datuk Seri Najib telah mengumumkan kenaikan harga minyak RON95 dan diesel sebanyak 20 sen bermula jam 12 tengah malam ini (3 September).

Menurutnya, ini merupakan salah satu langkah rasionalisasi subsidi oleh kerajaan, kata beliau dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Pada masa ini kerajaan menanggung subsidi sebanyak 83 sen seliter bagi RON95 dan RM1 seliter bagi diesel, kata Najib yang juga Menteri Kewangan manakala jumlah bahan api yang diperuntukkan oleh kerajaan bagi tahun ini ialah RM24.8 bilion.

Pengurangan subsidi sebanyak 20 sen ini bermakna kerajaan masih memberi subsidi sebanyak 63 sen seliter bagi RON95 dan 80 sen seliter untuk diesel.

Berikutan itu, kerajaan akan cuba mengurangkan bebanan rakyat berpendapatan rendah dengan meningkatkan pemberian BR1M dalam Bajet 2014 dimana jumlahnya masih belum diketahui kelak. -SINARHARIAN



Quote:
naik lagi.....


_____________

Sila "Share" info ini bersama rakan anda di Facebook :


BACA JUGA ARTIKEL MENARIK DIBAWAH

Hot! Harga Minyak Ron95 Naik 20sen Hot! Harga Minyak Ron95 Naik 20sen Reviewed by OH Buletin on 8:52 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.