Misteri Ayam Mati "Beramai-ramai" Di Tangkak

Misteri Ayam Mati "Beramai-ramai" Di Tangkak | Kejadian 10 ayam hutan ditemui mati di kilang di Tangkak, kelmarin, yang viral di laman sosial dikatakan berlaku setiap tahun dan bukan perkara pelik kepada pekerja kilang berkenaan.

ayam kampung langgar kaca kilang, ayam gila, ayam mati di tangkak

Jurucakap kilang yang enggan dikenali berkata, kejadian seumpama itu berlaku satu atau dua kali setahun sejak beberapa tahun lalu disebabkan kilang berkenaan terletak berhampiran kawasan hutan paya bakau.

“Dalam kejadian berkenaan, saya difahamkan ayam hutan berkenaan mati akibat merempuh pintu kaca.

“Tiada kemalangan lain berlaku kecuali kematian 10 ayam hutan berkenaan, namun kebanyakan pekerja kilang menganggapnya perkara biasa dan sedar mengenainya.

Menurutnya, disebabkan kejadian sama berlaku setiap tahun, kebanyakan pekerja terutama kakitangan pejabat tidak mengendahkannya.

Katanya, kejadian itu dipercayai berlaku pada waktu pagi atau petang, namun kebanyakan mereka tidak mengetahui punca kejadian sebenar.

Sementara itu, jurucakap Jabatan Veterinar Ledang ketika dihubungi berkata, pihaknya tidak menerima sebarang aduan daripada mana-mana pihak.

ayam kampung langgar kaca kilang, ayam gila, ayam mati di tangkak

Bagaimanapun, beliau berkata, pihaknya akan menghantar pegawai ke kilang berkenaan bagi menjalankan siasatan.

“Kami memandang serius kejadian ini dan akan mengambil sampel untuk mengetahui punca kematian 10 ayam hutan berkenaan.

“Sampel itu dihantar ke Makmal Kesihatan Awam Veterinar untuk mengesan sama ada ayam itu berpenyakit atau tidak.

“Ia hanya langkah berjaga-jaga kerana sehingga kini, tiada sebarang penyakit berkaitan haiwan itu dikesan di daerah ini,” katanya. -myMETRO

ayam kampung langgar kaca kilang, ayam gila, ayam mati di tangkak

Misteri Ayam Mati "Beramai-ramai" Di Tangkak Misteri Ayam Mati "Beramai-ramai" Di Tangkak Reviewed by OH Buletin on 11:34 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.