Salah Seorang Pembunuh Kejam Enno Farihah Bakal Bebas

Salah Seorang Pembunuh Kejam Enno Farihah Bakal Bebas | Pelaku pembunuhan sadis terhadap eno parihah yakni Rahmat (Ram) 15 ,Rahmat arif 24 dan imam 24 masih lagi dalam penyelidikan penuh menurut keterangan Subdit Resmob Polda Metro Jaya, Kamis (19/5/2016).

enno farihah, gambar pembunuh enno farihah, eno parihah

Menurut kepala hubungan masyarakat kepolisian metro jaya tangerang,pelaku pelajar yang masih di bawah umur terpaksa dipisahkan dari penjara kedua pelaku lainnya.Pasalnya ia dilindungi dengan undang undang perlindungan anak.

Masa tahanan Pelaku juga sudah masuk tujuh hari. Pihak kami telah memaklumkan perkara itu ke DKI Jakarta,jika belum siap setelah 15 hari maka untuk sementara pelaku bawah umur terpaksa dibebaskan dan diserahkan kepada orang tuanya..katanya semalam.

Oleh sebab itu anggota kami bertungkus lumus mengejar waktu yang hanya tinggal beberapa hari untuk mengumpulkan bukti bukti dan segala hal yang berkaitan dengan mangsa,sebab pengakuan pelaku selalu berubah ubah dan tidak konsisten semenjak ditangkap dan selepas adegan lakonan semula yang dilakukan rabu lepas.

enno farihah, gambar pembunuh enno farihah, eno parihah
Wajah Suspek
Kami berusaha untuk membuktikan kejahatan yang dilakukannya,bagai manapun perkara itu akan bertembung dengan undang undang perlindungan anak di depan hakim nanti apabila pembicaraan kes di mahkamah.tegasnya.

Menurut Teddy pengacara remaja berkenan,kliennya mengaku perkara yang dia buat kepada mangsa adalah atas suruhan  kedua pelaku lainnya dan ia juga dibuat dengan mata tertutup.

“Saya menuntut agar klien saya dilepaskan pasal 338 yang dijeratkan padanya,seharusnya klien saya hanya di kenakan hukuman pasa 170 KUHP tentang jenayah secara bersama, katanya semalam.

Bagai manapun Ram di asingkan dari dua pelaku lainnya,ketua polis mapolda metro jaya mengatakan,keadaan Ram sangat tenang , berlainan dengan dua pelaku lainnya yang nampak menyesal,dan sering menangis.

Tapi pelaku ramaja ini tidak,ia nampak tenang seolah sudah pernah melakukannya sebelum ini, katanya,

Ekoran pembelaan yang di buat oleh pengacara pelaku ramaja berkenan Dalam sebuah sidang media,turut menjadi perhatian natizen yang mengikuti perkembangan pembunuhan tersebut.
Salah Seorang Pembunuh Kejam Enno Farihah Bakal Bebas Salah Seorang Pembunuh Kejam Enno Farihah Bakal Bebas Reviewed by OH Buletin on 9:45 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.