Adakah Anda Pernah Makan Ayam Tiruan Dari China Ini? Ianya 100% Haram..

Adakah Anda Pernah Makan Ayam Tiruan Dari China Ini? Ianya 100% Haram... | Umat Islam di negeri ini dinasihat supaya berhati-hati ketika membeli ayam proses di pasar-pasar ekoran rampasan bekalan ayam import 1 tan dari China menggunakan sijil halal palsu.


Satu sumber memberitahu, ketika ini Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS) dan Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) sedang menjalankan siasatan ke atas sebuah syarikat makanan sejuk beku yang disyaki menggunakan sijil halal palsu untuk menjual ayam yang diimport dari China.

Kata sumber itu, penipuan tersebut terbongkar selepas sepasukan pegawai penguat kuasa JKDM, JAIS dan Jabatan Veterinar Sarawak menahan sebuah kontena berisi daging ayam proses di Pelabuhan Senari di sini pada pukul 8 pagi, Selasa lalu tetapi diisytiharkan sebagai sayur brokoli dari China.

Adakah Anda Pernah Makan Ayam Tiruan Dari China Ini? Ianya 100% Haram.. Adakah Anda Pernah Makan Ayam Tiruan Dari China Ini? Ianya 100% Haram.. Reviewed by OH Buletin on 11:25 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.