Fakta Sebenar 'Valak' Hantu Dalam The Conjuring 2

Fakta Sebenar 'Valak' Hantu Dalam The Conjuring 2 | Ada istilah mengatakan tak kenal maka tak sayang, seperti itulah yang patut anda lakukan untuk mengenal jenis hantu yang satu ini.


Supaya anda tidak tersesat sebaiknya anda menonton filem paling seram Conjuring 2, dimana hantu utamanya adalah biarawati yang disebut Valak viral dilaman media sosial karena keseramannya.

Siapakah sebenarnya Valak?


Valak menurut Biblical dan Literatus, buku yang membahas tentang hantu Valak.

Valak adalah Salah satu pemimpin hantu terkenal di neraka yang dijuluki dengan mana The Great President of Hell pemimpin 30 Legion setan dan mempunyai kuasa supernatural yang lebih kuat dari manusia.

Valak memiliki wujud seperti kanak kanak kecil dengan sayap dan menunggangi naga berkepala dua dengan tangan membawa ular , Valak bukanlah sosok yang seram seperti yang di gambarkan dalam filem The Conjuring 2.

Akan tetapi Valak mampu merasuki manusia dan haiwan untuk keluar dari dimensinya dan menunjukkan wujud aslinya.

Ditulis dalam buku tersebut, Valak hanya akan menjawab panggilan kepada manusia yang unik contohnya anak kecil yang polos "He Gains Power from children’s purity & innocences’

Berbalik dalam filem The Conjuring 2 Meskipun Valak digambarkan jadi setan yang paling jahat dan penganggu utama dalam kes Enfield Poltergeist, menurut James Wan, Valak hanyalah karakter hasil imaginasi dan tidak ada hubungannya dengan kes Enfield Poltergeist, Amityville, atau kes kes yang pernah berlaku di keluarga Warren.

Sebenarnya tidak semua fakta kes Enfield yang berlaku pada tahun 1977 di dunia nyata ditumpahkan  dalam filem The Conjuring 2 .

Gambar Valak menurut Biblical dan Literatus buku yang membahas tentang si Valak.



Fakta Sebenar 'Valak' Hantu Dalam The Conjuring 2 Fakta Sebenar 'Valak' Hantu Dalam The Conjuring 2 Reviewed by OH Buletin on 10:32 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.