Latar Belakang Syed Alman Menantu Zahid Hamidi Yang Meninggal Dunia

Latar Belakang Syed Alman Menantu Zahid Hamidi Yang Meninggal Dunia | Anak menantu Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi ,Syed Alman Zain, 44, suami kepada Datuk Nurulhidayah, 37, meninggal dunia susulan rawatan di sebuah klinik pergigian di Bangsar semalam.

menantu zahid hamidi, gambar menantu zahid, biodata syed alman, biodata menantu tpm

Menurut seorang ahli keluarga Ahmad Zahid yang enggan dinamakan berkata, Syed Alman Zain, 44, suami kepada anak sulung timbalan perdana menteri, Datuk Nurulhidayah, 37, telah pergi ke klinik itu kira-kira jam 6 petang semalam untuk mendapatkan rawatan gigi bersama seorang rakannya sebelum dilaporkan tidak sedarkan diri.

“Allahyarham kemudian dikejarkan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) dan disahkan meninggal dunia,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di PPUM malam tadi.

Menurutnya, sehingga tengah malam tadi jenazah Syed Alman Zain masih dibedah siasat untuk mengetahui punca kematian dan jenazah kemudiannya dibawa pulang ke Country Heights, Kajang untuk disembahyangkan di Surau An-Nur sebelum dikebumikan pagi ini.

Syed Alman Zain meninggalkan seorang isteri dan tiga orang anak iaitu Arjuna Iskandar, Zaheed Alwi dan Khadeeja Sofea.

Luahan Nurulhidayah melalui akaun Instagram

“Al Fatihah. Syed Alman Zain bin Syed Alwi. Great Papa. Responsible husband. I lost someone that I can argue with. Bye sayang. (Al Fatihah. Syed Alman Zain bin Syed Alwi. Papa yang hebat. Suami yang bertanggungjawab. Saya kehilangan seseorang yang saya boleh berbicara. Bye sayang),”

menantu zahid hamidi, gambar menantu zahid, biodata syed alman, biodata menantu tpm


Latar belakang Syed Alman Zain bin Syed Alwi.

Beliau mempunyai lebih 17 tahun pengalaman dalam Teknologi Maklumat dan Komunikasi. Kerjaya beliau bermula pada tahun 1996 apabila beliau menyertai Data Interlink (S) Pte. Ltd., sebagai Penyelia Sokongan Teknikal. Beliau kemudiannya menyertai Teliti Computers Sdn. Bhd. Pada tahun 1999 sebagai Penolong Pengurus Pembangunan Perniagaan, Komunikasi dan Rangkaian.

Pada tahun 2003, beliau memulakan iTANIA (M) Sdn. Bhd., Yang kemudian dia dijual pada tahun 2007 untuk memberi tumpuan kepada igen Technology (M) Sdn Bhd yang diusahakan sejak lewat tahun yang sama.

Beliau terlibat dalam pelbagai projek berskala besar dan sederhana sebagai Pengurus Jualan dan perunding teknikal untuk pelanggan dan pasukan penyepadu sistem yang melibatkan Infrastruktur dan Sistem penyelesaian untuk pelanggan seperti Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), Kolej Universiti Tun Hussein Onn (KUiTTHO ), PETRONAS Gas, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Kolej Universiti Kejuruteraan dan Teknologi Malaysia (KUKTEM) dan Universiti Teknologi Petronas (UTP). Beliau juga telah diupah untuk kerja-kerja perundingan yang melibatkan projek-projek seperti KLCC Luxury Condominium dan KLCC Lot 171 Perkembangan bercampur (pada masa ini menara ke-3 KLCC).

Dari tahun 2006 hingga 2010, beliau telah menguruskan projek utama di Malaysia Airlines meliputi Subang Pusat Data Upgrade , Aplikasi RAPID Systems Deployment , Pemulihan Bencana , Rangkaian usang , Sistem ZOS Upgrade dan Infrastruktur Terbuka Menawarkan Inisiatif dan Sistem Pengurusan New Crew.

Pada tahun 2011 , beliau mengambil keputusan untuk menukar fokus igen dari PM , Rangkaian & Comms untuk Pembangunan Aplikasi dan Analytics. iGEN merupakan Rakan Kongsi dan Reseller daripada Datawatch, Mulesoft , Halo BI dan Adra.

Pengalaman:
Pengasas dan Pengarah
iTANIA (M ) Sdn Bhd
2003 – 2007 ( 4 tahun ) Cheras
Memulakan syarikat dan memperkenalkan Ruang Udara dan Aruba ke Malaysia
Pengurus akaun
Teliti Computers Sdn Bhd
1998 – 2002 ( 4 tahun ) Wangsa Maju
Yang bertanggungjawab bagi penyelesaian Rangkaian pra-jualan dan jualan.

Pendidikan
Universiti Utara Malaysia
Bachelor, Information Technology
1992 – 1996

Terkini  beliau adalah merupakan Ketua Pegawai Eksekutif  iGEN Technology (M) Sdn Bhd, sebuah syarikat vendor perisian bebas,

Latar Belakang Syed Alman Menantu Zahid Hamidi Yang Meninggal Dunia Latar Belakang Syed Alman Menantu Zahid Hamidi Yang Meninggal Dunia Reviewed by OH Buletin on 8:10 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.