Isteri Minta Cerai Kerana Suami Enggan Balik Kampung Sambut Raya

Isteri Minta Cerai Kerana Suami Enggan Balik Kampung Sambut Raya | Bagi sebagian orang balik kampung untuk menyambut hari raya bukan hanya sekadar mengeratkan hubungan silaturrahmi,akan tetapi juga menjadi waktu yang sesuai untuk menayangkan segala kekayaan dan keberhasilan untuk kelihatan wahhh dimata keluarga dan saudara mara


Akan tetapi hasrat itu tidak kesampaian apabila suami Alisha 30 tahun tidak bisa menepati janjinya untuk balik kekampung isterinya untuk beraya tahun ini karena keadaan ekonomi,ditambah lagi suaminya yang telah gulung tikar dalam bidang perniagaan sejak awal bulan lalu.

Akibat kesal dan tidak tahan, Alisha telah menggugat cerai di pejabat agama pada 02.07.2016.Alisha mengaku tidak mempersoalkan tentang kerja suaminya,akan tetapi lebih kesal apabila kereta yang dibeli dengan duitnya sendiri telah di jual suaminya secara senyap senyap untuk menutupi hutang hutang yang harus di lunaskan.

Kekesalan itu menjadi tambah parah apabila suaminya membuat keputusan untuk tidak balik kampung menyambut hari raya tahun ini karena paktor ekonomi.

“Ini dah nak raya,saya nak balik kampung naik apa? suami saya juga telah melanggar janji untuk beraya di kampung saya tahun ini,saya malu,dah janji  balik kampung tahun ini ,saya tak kira, saya nak balik sesuai dengan perjanjian kalau tidak, kita cerai.”tutup Alisha

Bagaimanapun Alisha berharap ancaman gugatan cerai itu membuat suaminya lebih keras untuk mencari nafkah yang sebelum ini nampak tidak bisa di harapkan,Alisha juga mengaku semenjak mereka menikah dia lebih banyak menanggung keperluan rumah tangga mereka berbanding suaminya.

Pada bulan puasa ini Alisha juga mengatakan bahwa suaminya kebanyakan tidur sepanjang hari akibat mengahabiskan masa di kedai mamak menonton Euro 2016.

Isteri Minta Cerai Kerana Suami Enggan Balik Kampung Sambut Raya Isteri Minta Cerai Kerana Suami Enggan Balik Kampung Sambut Raya Reviewed by OH Buletin on 9:25 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.