'Suamiku Curang, Beraya Bersama Perempuan Lain...'

'Suamiku Curang, Beraya Bersama Perempuan Lain...' | Aku berumur 24, suamiku 25, aku baru shaja berkawen bulan Februari. Harini genap 5 bulan perkawinan kami. Dua minggu perkahwinan kami Allah datangkan dugaan yg maha hebat pada kami.


Allah duga hatiku ini, Mulanya aku tidak melihat semua yg berlaku mungkin belum masanya Allah tnjuk pade ku..setelah dua mggu lps balik dr honeymoon kami, aku dikejutkan berita perubahan suamiku yg mnjauhkan diri dr ku, tidak sentuh ku, abaikan aku rupanyaa ade perempuan lain .

Allahuakhbar. saat aku tahu kebenarannya, ibarat kaki ku tidak memijak di lantai, fikiran entah ke mana, sebulan lps tu aku jd xlalu makan, berat turun, suami siap ckp padaku mase lps aku tahu smua ni, dia ingin berkawen dgn prempuann yg baru dia kenali beberapa bulan, kerana perempuan tu baik melayannya.

Mengalir airmata ku saat mendengar segalanyaa dr suamiku. sejak dr dia hantar aku pulang ke ruma ibuku , mcm2 berlaku , aku dktkn diri dgn Allah, Allah maha Berkuasa, Dia tnjk pade aku satu satu ptnjuk sampai lah ak.melihat dia bawak perempuan tu ke ruma kami..

5 bulan tempoh tu suami lgsong x dtg jpe aku, amik aku, tnye khbar apatah lagi.. aku je yg pjuangkan hbgn kami.. 5tahun bsama dulu ssh sng, lps arwah mak meninggall, aku yg bsama dia. dr dia takde moto, kete, skg smua dia ade dia lupa siapa isteri dia, siapa yg stay gn dia, suami ku buang aku demi keinginan dia bsama wanita yg boleh mmbahagiakan dia. airmata ni dah terlalu kering tok ditangisi, mgkin kuasa Allah, aku takde anak lg.

Seharusnya hari raya ni kami beraya sbgai suami isteri bsama, tapii.. suami beraya bwak perempuan tu, aku tau.. pmpn tu kawan aku ckp dia buat profile picture di wasap gn laki aku, di fb dia sllu update tntg kbhgiaan dia bsama suamiku.. kasihan kuaga ku yg byk hbs duit tok knduri kami, dia senang2 ingin ceraikan aku . ya allah, berat dugaaanMu. Jumaat ini adalah hari terakhir ku sebagai seorang isteri kepda suamiku. moga di permudahkan .. pergilaah suamiku, jika itu yang kau pilih..
Allah ade bersamaku...

'Suamiku Curang, Beraya Bersama Perempuan Lain...' 'Suamiku Curang, Beraya Bersama Perempuan Lain...' Reviewed by OH Buletin on 12:17 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.