Zalim! Lelaki Ini Sanggup Bakar Orang Utan Untuk Dijadikan Menu Berbuka Puasa

Zalim! Lelaki Ini Sanggup Bakar Orang Utan Untuk Dijadikan Menu Berbuka Puasa | Penyebaran gambar atau foto seekor orang hutan dibakar oleh salah seorang pengguna facebook bernama Polo Panitia Hari kiamat memicu kemarahan warga Kalimantan.


Tanpa perasaan bersalah pengguna Facebook bernama Polo Panitia Hari kiamat memuat naik gambar orang hutan dalam keadaan menyedihkan di bakar untuk santapan buka puasa,”Dimasak gawe buka puasa” sebagai mana yang tertulis dalam gambar tersebut.selain dari pada itu gambar kedua juga dimuat naik dengan bertulisan “yoo dimasak bubu kecap segar”.

Tempat kejadian dan identiti pemburu yang melakukan pembantaian binatang langka dan juga dilindungi oleh negera tersebut belum diketahui.namun tindakan tidak bermoral itu mengundang gelombang kemarahan dunia maya.

“PROFAUNA” dan ahli yang berkuasa akan menyiasat kes ini dan meminta kepada sesiapa yang mengetahui orang di sebalik nama Polo Panitia Hari Kiamat tolong hubungi dan informasikan ke PROFAUNA. katanya

Seperti pada akun Kristian Hasmadi Lung Eng, “Sungguh keji..cari,tangkap dan adili sipelakunya.. mohn info bgi yg tw daerah mana kejadian trsebut..klo itu didaerah wehea, kmi akn adili dgn cara wehea sndiri.”

Zalim! Lelaki Ini Sanggup Bakar Orang Utan Untuk Dijadikan Menu Berbuka Puasa Zalim! Lelaki Ini Sanggup Bakar Orang Utan Untuk Dijadikan Menu Berbuka Puasa Reviewed by OH Buletin on 9:37 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.