Bayi 39 Minggu Maut Dalam Kandungan Akibat Ibu Makan Durian

Bayi 39 Minggu Maut Dalam Kandungan Akibat Ibu Makan Durian | Buah durian memang mempunyai kelezatan tersendiri yang hampir setiap orang tidak bisa menafikannya terutama pecinta durian.


Lalu bagai mana dengan wanita hamil,sebuah kisah di petik dari laman facebook mengongsikan kisah seorang wanita yang hamil 39 minggu yang bersuamikan sorang askar, dimana dia teringin(mengidam) makan durian sebelum bersalin.

Katanya wanita tersebut memakan dua biji buah durian(bukan dua ulas).Selepas dia makan tubuhnya terasa hangat, kemudian dia meminum air cap badak untuk menyejukkan badan.

Tidak lama selepas itu anak dalam perutnya bergerak dengan pantas berpusing bergelut lama dan secara tiba tiba berhenti.

Ia kemudian dikerjakan kehospital, ketika bersalin doktor mendapati anak dalam kandungannya sudah terkulai tanpa nadi.

Bagi yang ingin mengetahui berikut adalah bahaya memakan durian bagi ibu yang mengandung.

-Sebabkan bayi lahir cacat.
-Keguguran.
-Cacat janin.
-Mengalami penyempitan pembuluh darah yang mengakibatkan darah tinggi
-Mengalami kolestrol yang mengakibatkan sakit jantung dan stroke.
-Mengalami Preeklamsia (pembengkakan seluruh badan terutama muka.
-Lahirkan bayi dengan berat dan badan besar(tidak normal)
-Janin kekurangan oksigen
-Bayi kekurangan darah

Sama samalah kita menjadikan kisah ini sebagai tauladan dan pengajaran, cukuplah kita mengotakan hasrat perut dengan ala kadar, jika kita tahu ia memudaratkan kepada bayi.
Bayi 39 Minggu Maut Dalam Kandungan Akibat Ibu Makan Durian Bayi 39 Minggu Maut Dalam Kandungan Akibat Ibu Makan Durian Reviewed by OH Buletin on 11:43 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.