'Suami hanya bertahan 5 minit je.. Itu buatkan saya teringat pada Ex dulu...'

'Suami hanya bertahan 5 minit je.. Itu buatkan saya teringat pada Ex dulu...' | Nama aku Yaya..umur aku awal 20an, zaman sebelum aku kahwin penuh dgn noda dan dosa. Aku mengenali seks seusia 14tahun. Bertukar2 pasangan sehingga aku berumur 17tahun. Umur 18tahun aku dah mula hijrah sbb suasana kawan2 yg islamik. Aku dh tggalkan semua dosa2 lama.

isteri bersedih, nafkah batin

Ditakdirkan umur 19 aku kahwin. Dgn lelaki yg agak berumur dari aku..tua 10 tahun, kahwin atas dasar suka sama suka berkenalan 3 bulan & terus kahwin..tp suami aku xpernah tau kisah hidup lampau aku. Aku mmg xbrani nk buka cite. Skrg ni kami dah hampir 3 tahun berkahwin tp masih belum ada anak lg...tp xpela bab tu aku redha blum rezeki. Cumanya yg aku nk cite bab hubungan aku dgn suami aku ni..aku dan suami aku sama2 kerja swasta, kami hidup sederhana..gaji sederhana, rumah sederhana, kereta sederhana..segalanya sederhana..bab tu pun aku xkisah mana..

.mgkn sbb die rasa aku pn keje ad duit sndiri so die rasa tak perlu nk bg dkt aku agaknya..tu pn aku xpnah lg ungkit dkt dia psl duit. Loan rumah, bil2, barang2 dapur semuanya aku yg sediakan dan bayarkan..suami? cuma bayar loan kereta dia sahaja..aku xtau la mana pegi duit2 dia,sbb tgh bulan je mesti kosong akaun..kdg duit belanja dia utk makan isi minyak aku yg tanggung bila dh smpai tengah bulan. Pening jgk aku, sbb aku tgk dia mcm lepas tgn bila aku settel kan semua. Xpnah skali pn tanya aku ckup duit ke x nk settel semua tu. Kdg aku tpaksa korek mana2 simpanan utk cover belanja bulanan. Suami? Dia xkisah pun..

Tu belum masuk bab nafkah batin. Dah hampir 3 tahun kahwin aku masih belum rasa apa itu nikmat bersama suami isteri. Suami aku mudah letih, kadang aku bersiap diri sejam dua sblum bersama, makeup, pakai wangi2, pakai baju cantik2, tp bila dh bersama tak sampai 5 minit pun dia dah tewas dan xlama lepas tu dia tidur tinggalkan aku sorg diri, kdg dia keluar g minum dgn kwn2 tengah pagi baru balik rumah. Beratus dh aku habis duit beli supplemen2 utk dia tp biasa lah lelaki ada ego dia sendiri. Dia xnk makan. Dia rasa dia xde masalah. Aku runsing...bayangkan la seminggu sekali jarang nak bersama, nak ajak bersama pun susah kdg dia bg alasan penat, xlarat..sebulan blh kira dalam 2-3 kali ja kami bersama. Bab emosi lg la, jgn harap dia nk pujuk aku ke apa kalau aku nangis ke, terasa ke dgn dia..mmg susah dia nak pujuk aku. Senang cite hidup aku banyak makan hati dgn suami aku. Aku pernah suarakan dkt suami aku hal2 semua ni tp dia cuma ckp sorry je.

Ermmm..banyak kali dah aku nak minta cerai dgn suami aku. Tp aku xtau betul atau x jalan yg aku pilih tu..gaduh2 pun cpt je kami baik sbb aku cepat cool. Aku syg suami aku, dia pun ckp dia sygkan aku dan tak sanggup lpaskan aku..tp dalam masa yg sama aku asyik teringat ex2 aku. Ada jgk ex yg masih mengharapkan aku semula. Apa yg perlu aku buat???

'Suami hanya bertahan 5 minit je.. Itu buatkan saya teringat pada Ex dulu...' 'Suami hanya bertahan 5 minit je.. Itu buatkan saya teringat pada Ex dulu...' Reviewed by OH Buletin on 3:32 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.